ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                         Директор школи____________(Куліш С.С. )                                                                                                                                    01.09.2017                                                                   Шкільне           методичне  об’єднання

          класних керівників

  Список членів 

                           методичного об’єднання

                               класних керівників

1.     Куліш С.С.- голова МО, директор школи

2.     Кардаш Л.В. – секретар МО,

3.     Голій Г.Л.- член МО, кл. кер. 3 класу

4.     Ліщук Н.М.– член МО, кл.кер 1клас

5.     Затока В.А. – член МО, кл. кер 7 клас

6.     Киричук С.І. – член МО, кл.кер 8 класу

 

                                   Напрями

Пріоритетні напрями  виховної роботи:

 -     формування процесу самопізнання, розумового і морального     саморозвитку, де кінцевим результатом буде самореалізація дитини

-     запровадження інноваційних технологій , форм і методів виховання

-     пропаганда здорового способу життя шляхом активізації роботи з сім’єю , громадськими організаціями, учнівським самоврядуванням школи

-     виховання активної життєвої позиції , високих моральних якостей шляхом знання законів загальнолюдської та християнської моралі;

-      виховання поваги до праці як основної умови людського існування , поваги до людей праці;

-     формування бережливого ставлення до природи, відчуття краси оточуючого світу;

-       виховання шанобливого ставлення до батьків та старших за віком людей.

 

                                                  Принципи

Принципи, покладені в основу виховної роботи з учнями

-     Особистісно орієнтоване навчання та виховання.          

-      Самоосвіта та самовиховання

 -   Формування  відповідальності перед батьками, колективом, людьми та Батьківщиною за результатами своєї праці – навчання і власне зростання як особистос

-    Демократизм.

 -   Гуманізма.        

-    Взаємоповага, доброта, любої до ближнього, як до самого себе.

 

              Аналіз виховної роботи школи за 2016-2017 н.р

   Виховання-це процес соціальний в найширшому розумінні … З усім складним світом  навколишньої дійсності дитина входить у безкінечне число відносин, кожна з яких незмінно розвивається, переплітається з іншими відносинами, ускладнюється моральним і фізичним зростанням самої дитини … Спрямувати цей розвиток і керувати ним – завдання вихователя.

    Виховання – це процес входження дитини  у соціальне середовище  під керівництвом дорослого. Я би ще сказала , за допомогою дорослого. І дійсно, сьогодні нашим дітям, які так швидко стають дорослими, потрібна допомога, щоб не потрапити під поганий вплив сучасної преси, телебачення, індустрії розваг, тощо.

      Вчителі нашої школи постійно ведуть пошуки раціональних шляхів, щоб створити в школі умови взаєморозкриття добрих починань батьків, а також для гармонійного розвитку особистості учня. Для цього в школі проводяться засідання педагогічної ради, на яких обговорюються питання професійного самовдосконалення вчителя, педагогіки життєтворчості, діяльність колективу щодо впровадження нових форм і методів організації позакласної життєдіяльності учнів.

       Педагоги намагаються запропонувати учням цікаві та корисні справи, участь у різноманітних змаганнях, конкурсах, екскурсіях, проведення вечорів відпочинку та дискотек, зустрічей з відомими людьми села.

        Завдання всієї виховної системи школи – виховання і розвиток вільної, духовно багатої, життєлюбної, талановитої особистості, що володіє знаннями про природу й людину, яка готова до творчої діяльності і дотримується принципів моральної поведінки.

        Основою виховної системи в нашій школі є повага і довір’я до дитини, визнання її права на життя, навчання і власний моральний вибір.

          Умовами ефективності виховної роботи в школі я вважаю:

·       наявність шкільної діагностики, яку проводять всі вчителі школи ;

·       організацію роботи в мікрорайонах наших сіл: Ватин і Ватинець;

·       організацію роботи гуртка ;

·       організацію самоосвіти педагогів і педагогічної освіти батьків;

·       організацію учнівського самоврядування;

·       розвиток професійної компетентності класних керівників.

      Вся виховна система школи направлена на дитину, на розкриття її інтересів і здібностей, нахилів і уподобань, на  максимальний розвиток кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та створення умов для нормального духовного, розумового та фізичного вдосконалення (додаток 1). Ми стараємося максимально врахувати думку батьків,громадськості, місцевих органів самоврядування, можливості педагогічного колективу, традиції школи і села.

      Основне завдання, яке стоїть перед педагогами нашої школи, -  формування системи духовних цінностей, національної свідомості, чіткої патріотичної позиції, розвиток творчої всебічно розвиненої особистості, особистісного потенціалу, залучення кожної дитини до активної громадської діяльності, а також піклування про здоров’я кожної дитини.

       Важливою умовою ефективного виховання є формування педагогічної культури. Саме вчитель повинен  володіти високим професіоналізмом, патріотизмом, високою психологічною культурою, бути інтелігентним і уважним. З цією метою в школі проходять педради, семінари , засідання за круглим столом, працює майстерня педагогічного досвіду та методичне об’єднання класних керівників.

       Щомісяця в школі проходить 1-2 предметних тижня ( відповідно до річного плану роботи школи), під час яких проводяться відкриті уроки, учні виготовляють наочності, змагаються у відгадуванні ребусів, кросвордів, демонструють свої знання в іграх: брейн-ринг, «Що? Де? Коли?», КВК тощо. Ці заходи і закріплюють знання учнів, отримані на уроках , і розвивають їх  здібності, і водночас вимагають досить серйозної підготовки, репетицій, що певним чином вирішує проблему вільного часу підлітків.

       Вся виховна система спланована помісячно і направлена на виховання глибокої поваги школярів до звичаїв і традицій українського народу, розвиток в учнів моральних чеснот ( додаток 2).

В рамках кожного місячника розроблено цикл заходів на відповідну  тематику.

       Велика увага приділяється спортивно-оздоровчій роботі. В школі проводяться різноманітні змагання,фестивалі,козацькі забави, Олімпійський тиждень, спортивні свята, КВК-здоров’я, тощо. Дуже шкода , що у школі не працюють спортивні секції і гуртки.

        Учні школи вивчають історію рідного краю, зібрали  матеріали і оформили куточок історії свого села  (додаток 3 ) , активно працюють над створенням  «Світлиці», яка щоденно поповнюється новим народознавчим матеріалом (додаток 4),  пропагують рідну мову, випускають щотижневу шкільну  газету «Вісті школи».   

       Приділяється велика увага родинно-сімейному і національному вихованню. Діти і батьки з цікавістю беруть участь у родинних святах, народознавчих заходах та різних акціях. Зібрано і систематизовано матеріал з родинного виховання.

       Залучаються учні й до художньо-естетичного виховання. Беруть участь у конкурсах малюнків, художньої самодіяльності, шкільних святах.

       Важливе місце посідає морально-правове виховання. Це уроки права, тиждень правового виховання, конкурси знавців права, класні години на правову тематику. Саме при проведенні заходів на правову тематику формуються навички самоаналізу – зіставлення особистої поведінки з соціальними нормами і цінностями, іде поступовий розвиток здатності контролювати себе.

       Велику увагу приділяємо і превентивному вихованню та оздоровчо-профілактичній роботі. Це профілактика шкідливих звичок та різних захворювань, проведення акцій, сан просвітньої роботи. Постійно ведеться робота з неблагополучними сім’ями та важкими дітьми.

         Школа пишається своїми дружніми зв’язками з місцевим закладом культури, дитячим садочком, добре налагоджений зв'язок з шефами – місцевим СВК «Волинь Нова» і сільською радою. Вони активні учасники всіх шкільних свят.

         До шкільного життя залучаються батьки. Активно працює Рада школи. Практикуються такі форми роботи з батьками як диспути, вечори відпочинку, семінари, батьківські збори, анкетування, лекції. Активно працює лекторій для батьків  1-4 класів  і окремо 5-9 класів.

          В школі створена система учнівського самоврядування, завдяки якій дитина відчуває себе особистістю, вчиться керувати, допомагати, жити активним життям, самореалізувати себе. Так як  наша школа малокомплектна, тому нам доцільно було створити  таку форму учнівського самоврядування яка об’єднувала б і Козацьку республіку і учнівський актив школи під єдиним керівництвом(додаток 5).

          Педагогічний колектив намагається створити школу, в якій діти відчували б себе повноправними господарями, справжніми громадянами своєї держави, патріотами, інтелектуалами. А для цього кожен вчитель і класний керівник тримають руку на пульсі інновацій в освіті. Ми всі віримо в успіх нашої праці і хочемо, щоб наші діти зростали в затишку, в мирі, любові і злагоді.

      Під час планування виховної роботи в нашій школі підбираються методи виховання, розподіляються доручення, залучаються учні в таку систему діяльності, яка збагачує досвід самоаналізу, саморегуляції особистості, зміцнює морально-ціннісну позицію школярів. В результаті спостережень,  проведення моніторингу рівня інтересів дітей, співбесід з батьками, учнями проводиться розподіл доручень між школярами. Ми добилися того, що кожен учень має своє доручення, несе відповідальність перед товаришами за певну ділянку роботи школи.

        В роботі з учнями формується система самооцінки і саморегуляції Вивчається рівень самооцінки. Для учнів, у яких завищена самооцінка, підбираються індивідуальні форми роботи, під час яких учень може конкретно оцінити свою діяльність і переконатись, на що він здатний. Діти із заниженою самооцінкою залучаються до проведення різних заходів або до такої діяльності, де б могли проявити ініціативу. З цією метою в школі були, наприклад, організовані конкурси на краще читання авторського вірша, виставка малюнків « Світ очима дітей», обладнання «Світлиці», збір матеріалу з історії свого села. Саме в цих заходах взяли участь і допомогли в організації малоактивні учні.

         Багато підлітків не завжди здатні без допомоги досягти успіхів у своїй діяльності,  у виконанні доручень. В зв’язку з цим класні керівники нашої школи разом з підлітками добирають такі види  діяльності, де б вони змогли повністю реалізувати себе і почувати себе гідно у спілкуванні з іншими.

         У процесі позаурочної діяльності учнів у школі створюються умови для вияву і розвитку їхніх індивідуальних якостей, ініціативи, творчості. Тому в школі проходить багато заходів: вечори відпочинку, дні розваг, ранки, спортивні свята, цікаві зустрічі. Проводиться спільна робота з позашкільними закладами.

        Перед школою стоїть ще багато різних завдань. Це насамперед:

·       залучення кожного учня в таку позицію, щоб він сам  міг бути  ініціатором, організатором і творцем процесу сприятливої міжособистісної взаємодії;

·       забезпечення емоційної та моральної комфортності кожного з учасників виховного процесу;

·       насичення всієї виховної роботи проблемним змістом, що дасть учням можливість вирішувати свої проблеми;

·       створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров’я;

·       виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування українського менталітету на основі відродження національних традицій;

·       духовно-моральне виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності;

·       розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої  пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.

 

      Отже, школа – це надзвичайно перспективне поле формування здатності особистості здійснювати життєвий вибір. Тривалість та системність включення особистості учня в шкільне життя сприяють створенню умов, необхідних для формування життєвого досвіду, який ляже в основу майбутніх життєвих виборів.

      Ми впевнені, що наша школа зможе знайти  свій шлях до серця та розуму дитини, допоможе становленню життєстійкої та життєздатної людини нового покоління.

 

 

                                                            План

роботи методобєднання класних керівників

на 2017-2018 навчальний рік

                                І засідання (вересень 2017р.)

1.    Про результати виховної роботи за 2017-2018н. р. Основні напрямки методичної та виховної роботи на 2017-2018 н.р.

(Куліш С.С.)

2.    Планування роботи класного керівника.

(КардашЛ.В.)

3.    Про стан роботи по дотримання прав дитини, встановлених Загальною декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, прийнятих ООН, Законом України «Про освіту» та активізацією роботи з питання захисту дітей від будь-яких форм насильства.

(Голій Г.Л.)

4.    Аналіз працевлаштування випускників школи (2017р.).

(Кардаш Л.В.)

5.    Про заходи з охорони здоровя учнів та запобігання дитячому травматизму.

(Затока В.А.)

                           ІІ засідання ( листопад 2017р.)

1.    Технологія роботи класного керівника з батьками учнів.

(.)

2.    Про стан спільної роботи класного керівника та батьків по попередженню правопорушень серед підлітків. Аналіз відвідування  уроків учнями та шляхи здійснення шкільної дисципліни.

(Кардаш Л.В.)

3.    Як допомогти проблемній дитині.

(Затока В.А.)

                                       ІІІ засідання (лютий 2017р.)

1.    Про джерела конфліктів у системі «педагог – учень»

(Ліщук Н.М.)

2.    Про культуру професійного спілкування класного керівника з учнями.

(Киричук С.І.)

      Учнівське самоврядування.

3.    Роль класного керівника в роботі учнівського самоврядування.

(Киричук С.І.)

4.    Про підготовку та організацію Вечора зустрічі з випускниками ювілейних років. Створення творчої організаторської групи.

(Киричук С.І., Затока В.А.)

ІV засідання (квітень 2017р.)

1.    Класний керівник та профілактика шкідливих звичок серед учнів школи (обмін досвідом).

2.    Роль класного керівника у підтримці дисципліни в класі.

( Киричук С.І.)

3.Аналіз роботи з дітьми з не благодійних соціальних категорій.

( Киричук С.І.)

4. Про підготовку та проведення урочистого випускного вечора. Створення творчої організаторської групи.

(Ліщук Н.М.,Затока В.А.)

5.    Про перспективний план виховної роботи на 2017-2018н.р.

                                             Куліш С.С.

 

                                                                Аналіз роботи

методобєднання класних керівників

за 2016-2017н.р.

     Методичне об’єднання класних керівників складається з 6 вчителів.

     У минулому навчальному році методобєднання працювало над проблемою « Формування життєвих компетенцій школяра як запорука успішного розвитку і самореалізації особистості»

    Метою роботи педколективу було формування морально духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал. Велика увага приділяється формуванню в учнів національної свідомості, вихованню любові до рідного краю, свого народу, шанобливого ставлення до його культури, поваги та толерантного ставлення  до культури всіх національностей, які проживають в Україні.

    Протягом року було проведено 4 засідання, на яких обговорювалася зазначена вище проблема та шляхи її розвязання.

Також обговорювалися питання соціального захисту учнів, завдання з охорони життя та здоров’я учнів, проблеми національно-патріотичного, правового, морального, естетичного, екологічного виховання учнів, основи взаємодії батьків та класного керівника, класного керівника та учнів, роль класного керівника в організації роботи з обдарованими дітьми, в профілактиці тютюнопаління, алкоголізму та наркоманії серед учнівської молоді, у життєвому самовизначенні підлітків, тощо.

   У своїй роботі класні керівники керувалися Законом України «Про загальну середню освіту», Концепцією національного виховання, Концепцією громадянського виховання та Комплексною програмою виховання школярів.

Виховна робота проводилася за різними напрямами: це художньо-естетичне виховання, екологічне, трудове та ін. Але головна увага приділялася національно-патріотичному, правовому та фізичному вихованню, формування громадянської свідомості, власної гідності, естетичних смаків, духовних та розумових здібностей учнів.

    Класні керівники приділяли належну увагу питанням правової освіти. На методичному об’єднанні заслуховувалися питання про аналіз відвідування уроків учнями та шляхи зміцнення шкільної дисципліни, стан роботи з попередження правопорушень серед підлітків. Класними керівниками постійно ведеться систематичний контроль за відвідуваннями учнями школи, результати якого реєструються в окремо журналі відвідування уроків.

Питання профілактики правопорушень постійно обговорювалися на годинах спілкування в класах:

·        «Ти і твої права» (8,9)- кл. кер.Киричук С.І.;

·        «Наші права і обовязки» (5-7клас)- кл. кер.Затока В.А.;

·        «Я і закон» (9клас) – кл. кер. Киричук С.І

  Восени 2016р. в школі було проведено місячник здорового способу життя, в рамках якого було проведено виставку малюнків та плакатів на тему « Ми за здоровий спосіб життя» (5-9 класи), спортивні змагання «Веселі старти» (Крищук Т.І.).

   В листопаді 2016року проводилися класні години на тему «Той жах забути неможливо» (до річниці голодомору 1932-1933рр.. в Україні), проводилася акція «Запали свічку».

   У школі створено і працює шкільна учнівська рада, сформовано шкільний уряд, органи самоврядування в класах, сплановано роботу.

Протягом року здійснювалося екологічне виховання як під час уроків (хімії, біології, географії), так і в позаурочний час.

   Так, в жовтні було проведено виставку-конкурс осінніх букетів та композицій « Свято квітів »(5-9 класи).

З метою виявлення та підтримки юних талантів та обдарувань, популяризації їхніх досягнень у різних галузях мистецтва, учні школи протягом року брали участь в різних видах творчої діяльності: Конкурси малюнків, плакатів, газет, літературних творів, оглядів художньої самодіяльності, вікторинах тощо, в яких досягли високих результатів.

    Але слід відзначити, що є певні недоліки у виховній роботі школи, класних керівників: форми роботи не відзначилися різноманітністю, переважали бесіди, лекції. Особливу увагу слід звернути класним керівникам на підготовку та проведення годин спілкування з учнями. Не завжди достатньо використовувалися можливості учнівського самоврядування, що дещо звужувало шляхи учнів до самореалізації.

   Тому в 2017-2018 н.р. МО класних керівників працюватиме, щоб створити учням широкі можливості для самореалізації, орієнтувати їх на досягнення соціально-корисної мети, відвернути їх увагу від асоціальних форм поведінки.

 

 

                                                                    ПРОТОКОЛ № 1

Засідання методоб’єднання класних керівників

Від 5.09.2017року

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1.      Про результати виховної роботи за 2016-2017н. р. Основні напрямки методичної та виховної роботи на 2017-2018 н.р.    (Куліш С.С.)

2.      Планування роботи класного керівника.

(Кардаш Л.В

3.      Аналіз працевлаштування випускників школи (2017р.).

(Кардаш Л.В.)

4.      Про заходи з охорони здоровя учнів та запобігання дитячому травматизму.

(Затока В.А.)

Хід засідання

  1. По першому питанню виступилаКуліш С.С.. яка проаналізувала виховну роботу школи за 2016-2017н. р.  і накреслила основні напрямки методичної та виховної роботи на 2017-2018 н.р.

2.      По другому питанню виступила Кардаш Л.В. яка сказала ,що вся виховна система школи і класу  повинна бути  направлена на дитину, на розкриття її інтересів і здібностей, нахилів і уподобань, на  максимальний розвиток кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та створення умов для нормального духовного, розумового та фізичного вдосконалення . Ми повинні  максимально врахувати думку батьків,громадськості, місцевих органів самоврядування, можливості педагогічного колективу, традиції школи і села при плануванні роботи класного керівника.

3.      По третьому  питанню виступила Кардаш Л.В... яка ознайомила присутніх із працевлаштування випускників школи. А саме:

      №п\п

Прізвище,ім’я, по батькові учня

         Де навчається

 

        1.

Матвіюк Роман Володимирович

              Горохівський с\г коледж

        2.

Шеремет Вадим Іванович

              Ковельський ПТЕК

4    По четвертому  питанню виступила ЗатокаВ.А.., яка повідомила про те ,що велику увагу приділяємо і превентивному вихованню та оздоровчо-профілактичній роботі. Це профілактика шкідливих звичок та різних захворювань, проведення акцій, стан просвітньої роботи. Постійно ведеться робота з неблагополучними сім’ями та важкими дітьми. До 1 вересня було проведено огляд спортивних споруд, надвірних споруд, класних кімнат і оформлено відповідні акти. Проведено інструктажі з охорони праці і техніки безпеки.

 

                             Методоб’єднання класних керівників вирішило:

 

•          залучити  кожного учня в таку позицію, щоб він сам  міг бути  ініціатором, організатором і творцем процесу сприятливої міжособистісної взаємодії;

•          забезпечити  емоційну та моральну комфортність кожного з учасників виховного процесу;

•          насичення всієї виховної роботи проблемним змістом, що дасть учням можливість вирішувати свої проблеми;

•          створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров’я;

•          виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування українського менталітету на основі відродження національних традицій;

•          духовно-моральне виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності;

•          розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої  пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.

            активізувати профорієнтаційну роботу в школі;

 

 

      Голова МО класних керівників:      __________                   С.С.Куліш

 

       Секретар:                                                _____________                   Л.В.Кардаш